Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież – to cykl bezpłatnych trzech webinarów w nadchodzących miesiącach. Partnerami projektu są: Głos Nauczycielski, Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Fundacja Orange oraz Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.

 

Skąd taki pomysł? Obserwujemy w ostatnich miesiącach, że pandemia przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone na te zjawiska są dzieci i młodzież. Zdalne nauczanie spowodowało, że korzystając nadmiarowo z internetu napotykają w sieci obrazy i informacje, z którymi nie są nauczone sobie radzić, często więc im ulegają i przejmują zaobserwowane postawy i zachowania. Nasza inicjatywa chce pokazać nauczycielkom i nauczycielom te zagrożenia, jak je rozpoznawać, jak reagować i gdzie szukać rozwiązań.

Kalendarz webinarów:

§  10 lutego, g. 17:00 – rozmowa online inaugurująca projekt. Transmisja na fb – https://fb.me/e/1Tqce4mnv

 

W rozmowie wezmą udział:

Renata Mieńkowska-Norkiene – przewodnicząca Rady Programowej MISO

Sławomir Broniarz – prezes ZNP

Konrad Ciesiołkiewicz – prezes Fundacji Orange

§  24 marca, g. 17:00 – Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?

§  14 kwietnia, g. 17:00 – Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w internecie, nowe zjawiska i trendy – patotreści, na co należy zwrócić uwagę.

§  12 maja, g. 17:00 – Dlaczego tak łatwo dezinformować w pandemii? Dezinformacja w mediach społecznościowych a postawy społeczne.

Szczegóły dotyczące rejestracji na webinaria są na fb.com/FundacjaMISO